Ο απόηχος των Links του Αντώνη Φωνιαδάκη στην Εθνική Λυρική Σκηνή

>

Από τις παραστάσεις των “Links” είδαμε την προτελευταία, συτή της 22ας Απριλίου, δύο ημέρες πριν την Κυριακή των Βαΐων. Ο απόηχος της παράστασης κρατά ακόμη, κι αυτό γιατί ήταν η πρώτη παράσταση ενός από τους μεγαλύτερους διεθνώς χορογράφους σύγχρονου χορού, που πλέον έχει τη θέση που του αξίζει στην ίδια του την πατρίδα: Αυτή του Διευθυντή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

 

Οι αναφορές των χορευτών του μπαλέτου της Ε.Λ.Σ. στον ίδιο τον χορογράφο αλλά και στις πρόβες, μόνο θετικές και εγκάρδιες έχουν υπάρξει. Η πρωτοχορεύτρια, Μαρία Κουσουνή, έκανε συχνά λόγο στο προφίλ της για την έμπνευση που της μετέδωσε ο Αντώνης Φωνιαδάκης και που την οδήγησε να χορέψει έτσι επάνω στη σκηνή.

 

Η παράσταση, πηγαία, στρεφόταν γύρω από τον κεντρικό άξονα των διαπροσωπικών σχέσεων σε ατομικό, δυαδικό, τριαδικό αλλά και συλλογικό επίπεδο. Άνοιξε με το συναισθηματικό σόλο μας από τις χορεύτριες, η οποία γρήγορα συμπληρώθηκε από τους/τις υπολοίπους/ες συν-χορευτές/τριές της που αλληλεπιδρούσαν με τις γρήγορες, εκρηκτικές κινήσεις που φέρουν την υπογραφή του Αντώνη Φωνιαδάκη, στο πλαίσιο μιας τρυφερής και συνάμα δυναμικής χορογραφίας.

 

Τα κοστούμια του Τάσου Σωφρονίου έξοχα. Το επάνω τους μέρος, βασισμένο στις αρχαιοελληνικές πτυχώσεις, σε συνδυασμό με το κάτω μέρος του χιτώνα μετεξελιγμένου σε φούστα, προσαρμόστηκε άριστα στη σύγχρονη εποχή.

 

Το δεύτερο και τρίτο μέρος της παράστασης διαδέχθηκαν το πρώτο “πολύχρωμο” μέρος της με πιο ουδέτερους χρωματισμούς στα κοστούμια αλλά και στα φώτα. Στο δεύτερο μέρος κυριάρχησε το γήινο μπεζ και το λευκό, ενώ στο τρίτο μέρος το μαύρο. Οι σχέσεις των χορευτών στα δύο τελευταία μέρη, κυρίως δυαδικές και τριαδικές, εναλλάσσονταν συνεχώς, ενώ οι χορευτές και χορεύτριες  άγγιζαν την τελειότητα. Χαρακτηριστική η Μαρία Κουσουνή,  η οποία “παρείσφρησε” σε ένα από τα δυαδικά ανδρικά σχήματα με έξοχα χορογραφημένες και εκτελεσμένες κινήσεις, που έδειχναν την απόλυτη ένωση χορογράφου και χορεύτριας.

 

Η συνολική χορογραφία, «ατάκα» στη μουσική, όπως θα έλεγε και ο Αλέξης Κωστάλας που εκείνο το βράδυ βρισκόταν στο κοινό, ανέδειξε σε σύγχρονη εκδοχή τα πολυποίκιλα συναισθήματα που μπορεί να εκφράσει η μουσική των Μπαχ, Χαίντελ και Ταρρίντ, στην οποία βασίστηκε.

 

Φέροντας πλέον εσωτερικά το αποτύπωμα των “Links”, αναμένουμε την επόμενη έμπνευση του Αντώνη Φωνιαδάκη για την Εθνική Λυρική Σκηνή.

 

 

Vulva: Το περιοδικό σε ΜΙΑ σελίδα. Η σύγχρονη ελληνική δημιουργία

σε μόδα, φωτογραφία, θέατρο, μουσική, αρθρογραφία, ρεπορτάζ δρόμου.

....................................................................................................................................................................................

Vulva: The magazine in ONE page. Contemporary hellenic creation

in fashion, photography, theatre, music, design, articles, street reportage.